Συμμετοχή στον 2ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Τοπικής Ιστορίας – Εράσμειος Ελληνογερμανική Σχολή

Οι μαθητές/τριες της Γ΄ Γυμνασίου Παλαιόχωρας συμμετείχαν στον 2ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Τοπικής Ιστορίας με τίτλο:

Μαθητές-πρεσβευτές πολιτισμού:

Οι μαθητές μάς ξεναγούν στα μνημεία του τόπου τους

Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία: Γέφυρες μνήμης Μνημεία και Κειμήλια Τοπικής Ιστορίας

Ο διαγωνισμός διοργανώθηκε από την Εράσμειο Ελληνογερμανική Σχολή.

Οι μαθητές /τριες είχαν την ευκαιρία να αναπτύξουν την ιστορική σκέψη μέσα από τη συγκριτική μελέτη της βιβλιογραφίας και να συνειδητοποιήσουν τη σημασία επιλογής και αξιολόγησης των ιστορικών πηγών. Δημιούργησαν υλικό με σκοπό την προβολή των μνημείων κληρονομιάς του τόπου τους.

Ο συγκεκριμένος διαγωνισμός ανταποκρίνεται στους ειδικούς στόχους του μαθήματος της Ιστορίας και της Τοπικής Ιστορίας στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, έτσι όπως αυτοί ορίζονται στο Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών.

Ειδικότερα στο πλαίσιο του διαγωνισμού οι μαθητές είχαν τη δυνατότητα:

  • Να οικειώνονται βαθμιαία το ειδικό λεξιλόγιο της ιστορικής επιστήμης.
  • Να συνθέτουν και παρουσιάζουν με τρόπο ολοκληρωμένο και διεξοδικό ιστορικά θέματα.
  • Να αναλύουν ιστορικά δεδομένα και να τα αξιοποιούν για τη βαθύτερη κατανόηση του ιστορικού παρελθόντος.
  • Να αναπτύξουν θετική στάση για την ανάγκη συμμετοχής τους στο ιστορικό
  • γίγνεσθαι.
  • Να εκτιμήσουν την πολιτισμική τους κληρονομιά.
  • Να ασχοληθούν με θέματα της ιστορίας του τόπου τους.
  • Να γνωρίσουν την ιστορία του τόπου τους, να την εκτιμήσουν και να την εντάξουν στη Γενική Ιστορία.
  • Να έρθουν σε επαφή με ιστορικά στοιχεία, ερευνήσιμα και προσιτά.
  • Να εθιστούν στην παρατήρηση και στην έρευνα συγκεκριμένων ιστορικών χώρων.
  • Να ασκηθούν στη διαθεματική προσέγγιση θεμάτων της Τοπικής Ιστορίας.

Οι μαθητές/τριες της Γ΄ Γυμνασίου συνεργάστηκαν με τους/τις μαθητές/τριες της Α΄Λυκείου Παλαιόχωρας και ετοίμασαν την εργασία τους η οποία αποτελεί τουριστικό οδηγό για τα μνημεία του τόπου μας.

Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Σπελέτα Ευτυχία

Related Posts

Μετάβαση στο περιεχόμενο